Era marilor salturi tehnologice în hardware-ul consolelor ar putea să fi ajuns la final, potrivit lui Shawn Layden, fost președinte al PlayStation Worldwide Studios. Într-un interviu recent pentru Eurogamer, Layden a discutat despre direcția industriei jocurilor video, sugerând că viitorul inovației nu va mai fi definit de hardware, ci de conținutul și jocurile dezvoltate.
Nu mai vedem un salt ca de la PS1 la PS2
Layden a comparat evoluția hardware-ului din industrie cu progresul remarcabil dintre PlayStation 1 și PlayStation 2, unul dintre cele mai mari salturi tehnologice în gaming.
„Trecerea de la PS1 la PS2 a fost dramatică”, a spus Layden. „Nu vom mai vedea un alt salt de acest tip în performanță – practic, am atins un plafon.” Descriind PlayStation 5 drept „un echipament fantastic,” el a menționat că diferențele de performanță sunt acum atât de subtile încât doar specialiștii sau pasionații le pot observa. „Am ajuns în punctul în care, sincer, doar câinii mai pot detecta diferența.”
Stagnarea hardware-ului și uniformizarea
Layden a evidențiat o tendință în industrie, în care inovația hardware încetinește și devine tot mai uniformă. Atât consolele PlayStation, cât și Xbox utilizează cipuri produse de AMD, ceea ce înseamnă că tehnologia lor de bază este foarte similară.
„Curba inovației hardware începe să atingă un plafon”, a explicat Layden. „Când deschizi un Xbox sau un PlayStation, practic…